Parkovacia politika a doprava v Bratislave

Autor: David Ištok | 17.3.2014 o 14:07 | (upravené 17.3.2014 o 14:35) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  120x

Základným kameňom úrazu dopravy v našom hlavnom meste je jej extrémna prebujnelosť čo sa týka osobnej dopravy a parkovacej politiky mesta a častá nespoľahlivosť a nekultúra cestovania čo sa týka mestskej hromadnej dopravy.

V Bratislave je problém zaparkovať nielen v centre, pre úradmi alebo pred nemocnicami, kde najnovšie pred dvoma veľkými nemocnicami zriadili platené parkovisko, čo už je absolútny výsmech pacientom a personálu, ale aj vo vlastnej mestskej časti, v okolí svojho bydliska.

Je pochopiteľné, že centrá miest sa snažia radnice odbremeniť od narastajúceho počtu automobilov a plánujú zvýhodniť občanov s trvalým pobytom v danej lokalite. Chceme mať predsa pekné centrum kde nebude problém prejsť sa po chodníku aj inak ako v zástupe a kde mamička s kočíkom či telesne postihnutí na vozíku nebudú musieť odhadovať či sa vôbec do medzeri medzi autami zmestia. Nehovoriac o tom, že v roku 2014 by sme konečne mohli myslieť aj na životné prostredie a určitú mestskú kultúru. Stačí sa prejsť po mestách u našich susedov napríklad v Rakúsku a môžme vidieť, že pohľad na ulice ktoré nie sú plné parkujúcich áut je predsa len krajší. Nevraviac o tom, že u nás sa parkuje všade tam, kde to nie je zakázané. A vlastne aj tam, kde to zakázané je, napríklad mestská zeleň. Toto je jeden najčastejší fakt, hlavne na sídliskách a vnútroblokoch. Tento dlhodobý problém mestská polícia akosi toleruje, berúc do úvahy fakt a argument (ktorý ale argumentom nie je), že predsa niekde tie autá parkovať musia.

A tu sa dostávame k alfe a omege celého problému. A to je počet, kvalita a dostupnosť parkovacích miest v Bratislave a kvalita, spolahlivosť a dostupnosť hromadnej dopravy. Pretože tieto dve kategórie cestovania a prepravy spolu bezvýhradne súvisia.

Bez toho aby sme mali vybudovaný dostatočný počet parkovacích domov, ktoré bude pre návštevníkov poskytovať komfortné a bezproblémové parkovanie a pokiaľ tieto miesta nebudú dostatočne obsluhované verejnou dopravou, je utópiou si myslieť, že presvedčíme ľudí aby sa vzdali pohodlia vlastného auta. Nie je prvoradé získať mestské časti do programu parkovacej politiky mesta tak, ako bola predložená zastupiteľstvu. Zvýhodnenie rezidentov, drahšie parkovné, zóny s určenou maximálnou možnou dĺžkou státia a ešte viac sťažené parkovanie v okrajových mestských častiach a v mieste svojho bydliska. Začať treba presne z opačnej strany, tak ako som písal vyššie. poskytnúť všetko ťo, čo tu chýba.

Vlastnou kapitolou je samozrejme preferencia mestskej hromadnej dopravy. Ako chceme naučiť ľudí cestovať verejnou dopravou keď v električkách, autobusoch či trolejbusoch trávia omnoho viacej času ako je potrebné ?  Nemáme po meste vybudované kontinuálne buspruhy, ktoré by na seba navzájom nadväzovali, nemáme vybudovanú preferenciu električkovej dopravy na radiálach v Ružinove, Rači a Dúbravke. A vozový park trolejbusov, ich vek, radšej ani nebudem spomínať.

Chodci a cyklisti, a ich situácia pri preprave po meste,  to by vydalo na vlastný článok.

Bez všetkých potrebných krokov si neviem predstaviť ako chce Bratislava otočiť svoje smerovanie k ekologickejšej a dlhodobo udržatelnej podobe dopravného systému.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?